Interesanti vaidi, kā ietaupīt naudu krājkontam

Šķiet, ka Uldim Tīronam uz skatuves ir izdevies īstenot Meraba Mamardašvili kādreiz teikto, ka ikviens īsts teātris ir "tā, kas attēlots, neattēlojamības rādījums. Un nobeigumā vēl daži vārdi par trešo pārsteigumu, kuru man sagādāja Ulda Tīrona iestudējums, un, proti, tā ir filozofa spēja satvert īsta teātra būtību un salīdzinoši īsā laikā apgūt režijas pamatprincipus. Uldis Tīrons ir arī izrādes dramaturģijas autors. gadsimta mijā, kad dzimst dažādie modernisma strāvojumi. Но прежде всего по той причине, что он основан на документальном материале о последних днях жизни Владимира Ленина - в частности, на прежде не публиковавшихся записях санитаров Владимира Рукавишникова, Николая Попова, Казимира Римши. Ar pazemojumu, ka zīmēt dzērvīšu kāšus esmu iemācījusies no stāstiņiem par ideālbērnu Volodju, kā nekā biju jau tikusi galā bez kolektīvās terapijas - Ulda Tīrona piedāvātā "pašizpratnes miroņa" modināšanas seansa. Starp citu, es biju pārsteigta, kad konstatēju, ka manā mājas bibliotēkā vairs nav abu manas bērnības grāmatu par Ļeņinu.

Interesanti vaidi, kā ietaupīt naudu krājkontam

. Tādu vai tai līdzīgu sajūtu, var teikt arī – pārdzīvojumu, es sen neatceros pieredzējusi. Nav pat runa par ticību – laikā, kad Dievs bija aizliegts, tika sagādāts elks, kura pielūgsmē arī bez pārliecības esam piedalījušies. Tas nozīmē, ka iedarbojās nevis pats vēstījums, bet gan valoda, kādā tas tiek pasniegts. Mīts, rituāls, kults ir daži Ulda Tīrona iestudējuma atslēgvārdi, kas caurauž skatuvisko darbību. Daudziņš par Ļeņina tēla caurviju līniju arī padarījis bērnišķību, ar to saprotot kaut ko gluži citu – domāšanas bērnišķīgumu, respektīvi, infantilismu, kā arī reakciju uz apkārtējo pasauli un cilvēkiem ne saprāta, bet instinktu līmenī. Kurš gan noliegs, ka komunisma idejas par viscilvēces brālību un pilnīgu visu ļaužu vienlīdzību, skatītas teorētiskā aspektā, ir pat fascinējošas. Или то, что никому из нас точно неизвестно. Salāti ir gana sātīgi, un būs lielisks cienasts gan ikdienā, gan svētku reizē. Mirklī, kad Ļeņina vietā uz pieminekļa podesta paliek tukšums, sāk izbalot arī priekšstati par šo personu un ap to apvītiem mītu tīmekļiem, mainoties paaudzēm. Kaut arī izrādi var skatīties kā krāšņu absurda dramaturģijas veidojumu, tā pilnībā ir centrēta uz mūsu apziņas saturu, kurā joprojām mājo saraustītas klišejas par "Kremļa sapņotāju ar nenogurstoši pacelto roku, kas norāda virzienu uz cilvēces laimīgo nākotni". To, ka tā ir tikai mirāža, jo šī Dieva radītā pasaule ir hierarhiska, un mehāniski gradēts taisnīgums tajā nav paredzēts, apjaust nemaz nav tik viegli, bet doties ceļā uz šo mirāžu un slāpēs pēc tās mirt piespiedu kārtā vēl pavisam nesen bija nolemti miljoni. Kad Ļeņins reiz pārāk ilgi pazūd skapī, sanitāri bailīgi atver tā durvis, ļaujot mums ieraudzīt vadoņa kailo dibenu. KREDITS365 Ātrais kredīts. Viņš ir domātājs, kurš nevis sniedz pareizās atbildes uz visiem jautājumiem, bet tikai meklē un uzdod jautājumus. Tiklīdz ir sasniegta jauna domāšanas perspektīva, jāpārskata līdzšinējie spriedumi". Ленин размахивает руками, правая вытягивается вперед-вверх и он становится таким знакомым нам памятником. Jo aktieris acīmredzot aprakstos par Ļeņinu ir atradis vairākkārt uzsvērto faktu, ka vadonis šai slimības fāzē atgādināja bērnu. Jaunā izrāde ir sarežģītāka un pretenciozāka – kā satura, tā skatuves valodas ziņā; tā ne tikai demonstrē JRT aktieru neapšaubāmi augsto meistarības līmeni, bet arī Tīrona kā režisora izaugsmi.Mīklainie arhīvi. Aktieris ar koķeti pašironisku distanci kā spēlējoties atveido fiziski ierobežoto Iļjiču. Его в виде ящиков с вещами выносит охрана. Vairākas epizodes izrādē saistītas ar Ļeņina urinēšanu un izkārnīšanos. Taisnīguma ideja vienmēr ir vilinājusi pūli, un ar Vladimira Iļjiča nesavtīgo gādību savulaik tā tika iemānīta "zinātniskā komunisma" duļķainajos ūdeņos, lai kā mirgojoša bāka rādītu ceļu, pa kuru mums visiem būs doties. Ārprātīgā karikatūra nešķita nekas pārspīlēts. Tā joprojām ir kulta vieta, kuru apmeklējot tūristi veic savveida rituālu tā atzīšanai. Tā rādījums, ko attēlot principā nav iespējams, bet kam jārodas, jāgūst pastāvēšana un jātop saprastam". Pirmsnāves apjukums, šausmas, vientulība, saprotot, ka viņš atrodas pašradītā krātiņā un neviens ar viņu nekad pa īstam nesarunāsies, tikai pakalpos, pieglaimosies, uzminēs un tad izpildīs viņa pavēles. Lielā proletāriešu vadoņa mistifikācija vai, vienkāršāk, Ļeņina kulta veidošana sākās tūlīt pēc Oktobra revolūcijas un vairāk vai mazāk veiksmīgi tika uzturēta līdz pat Padomju Savienības sabrukumam. Sociālisma idejas Krievijā tika uztvertas ne tikai kā racionāla mācība, sabiedrisko zinātņu novirziens, bet principā arī kā jauna reliģija. Raksts ir atstāsts un kopsavilkums no Džona Greja un Ņinas Tumarkinas grāmatām, kas pievēršas Ļeņina nāves kulta anatomijai, izsekojot nemirstīga vadoņa lomai valsts vadīšanā - melnā kuba analoģijai ar Senās Ēģiptes piramīdām. Ārprāta ieslodzītie Kā savulaik teicis izdevuma "Daily Telegraph" politiskais karikatūrists Nikolass Garlands, laba karikatūra, tāpat kā jebkurš cits mākslas veids, ir tuvāk patiesībai nekā realitāte pati par sevi. Piemēram, uz argumentu par bērniem trūkumcietējiem nosūtīto savu makaronu devu tiek atgādināta Ļeņina pavēle nošaut visas prostitūtas. "Bestiārijs" beidzot izteica manas skolas laika "Ļeņina mazbērna" apmulsušās un beztiesiskās izjūtas. Перед нами история последнего дня жизни Ленина, поначалу во многом перекликающаяся с знаменитым фильмом Александра Сокурова "Телец". Savukārt komunisti uzskatīja Ļeņinu, kas bija spēris lielo soli sabiedrības transformēšanā – iedvesmojis revolūciju –, par savu Mesiju, kuram pienāktos dzīvot mūžīgi, lai jaunā, ļeņiniskā realitāte tiktu apsargāta un turpināta. Bet dažbrīd šķiet, ka varbūt skatāmies to murgu, kas Ļeņina galvā notiek pēc smadzeņu triekas. Taču tikpat spilgtā atmiņā ir stāsti no manu vecāku paaudzes cilvēkiem par zinātniskā komunisma studēšanu. Manā biogrāfijā šī lieliskā cilvēka ar augsti velvēto pieri un laipnajām acīm, likās, ir bijis jau pārpārēm. Mākslinieki Rūdolfs Baltiņš un Dace Sloka spēles telpu iekārtojuši kā kasti, kurā ir citas "kastes" – aizslietņi, sienu fragmenti vai novērošanas lūku kvadrāti. Izrādes kulminācija ir bērnu eglītes aina pie vectētiņa Ļeņina, kas it kā esot sarīkota Gorku muižā. Viņš ir kā karalis ar savu marionešu galmu, kuru pat nav jāpiepūlas raustīt aiz neredzamiem diedziņiem, kas austi no nekritiskas, pielūgsmes pilnas padevības, – viņi kustās paši. Neraugoties uz estētisko baudījumu, kuru sniedz Viļa Daudziņa kārtējais aktiermeistarības šedevrs, viņa veidotais Ļeņina tēls prasa zināmu uztveres piepūli, jo tā nebūt nav karikatūra. Ленин устраивает утренник для местных детишек. Izrādes finālā epizode ar latviešu strēlnieku apsargāto mūmiju liek uzdot jautājumu, cik ilgi šis rēgs būs starp mums, mūsos. - stilistiski nevainojami uzskicētas epizodes, kas ļauj publikai iespraukties tajā īpašajā patiesības slānī, kurš parādās starp skatuviskajā darbībā redzamo un noklusēto. Sērviss raksta arī par Gorkos organizēto eglīti bērniem, kas kļūst par vienu no galvenajiem JRT izrādes notikumiem. Ar grimētājas Sarmītes Balodes palīdzību aktieris tā pārvērties, ka vizuāli atgādina simtprocentīgu Ļeņinu, kādu mēs to pazīstam no fotoattēliem. Например, глава легендарного кинофорума "Арсенал" Аугуст Сукутс как-то сказал мне, что, несмотря на неоднозначность личности вождя, это еще вопрос - стоило ли показывать в кадре, как обмывают в ванной обнаженное тело беспомощного Ленина. Lai arī, atbildot uz jautājumu – par ko izrāde, iesākumā var uzzīmēt gluži reālu ainu – slimības smagi skartais Vladimirs Iļjičs Ļeņins Gorkos sievas, māsas, ārsta, sanitāra un apsardzes ciešā uzraudzībā mirst. Сценография – знакомый до боли бывшим советским людям больничный максимализм. Тут и начнется вся эта фантасмагория, когда Ленин раздевается до пояса. To gan iesaku lasīt pēc izrādes noskatīšanās. Доступ к документам обеспечил известнейший рижский историк и редактор Борис Равдин, уже несколько десятилетий изучающий ленинскую тематику. Uzteicama arī Inga Tropa Ļeņina māsas Marijas lomā. MELNĀ KVADRĀTA KLUCĪŠI "Šobrīd tādu objektu apmeklēšana kā Ļeņina kabinets un dzīvoklis Kremlī ir vēsturiskā tūrisma elements. gados boļševiki sūtījuši ekspedīciju mistiskās Šambalas meklējumos; tai kopā ar speciālās nodaļas un Nikolaja Rēriha ekspedīcijām vajadzēja nokļūt Tibetas nepieejamajos kalnos. Тиронс рассказывает нам историю про то, как один из самых, как ни крути, выдающихся умов прошлого века полностью разрушается. Ильич проводит последние дни жизни в окружении самых близких и преданных людей: медперсонал, сестра Маня, Надежда Константиновна и двое верных латышских стрелков. Viņš kļūst dusmīgs un agresīvs kā izlutināts bērns, kad dažos apskaidrības brīžos tam neizdodas vārdos noformulēt savas sajūtas vai paust gribu.

VIDEO: 15 veidi, kā sasiet šalli vai lakatu | SKATIES

. Mājasdarbs – rēbuss Kā literatūrzinātnieks un filozofs Mihails Bahtins, kurš aizsācis lietot jēdzienu "karnevāla kultūra", uzsver – karnevāls noris tik ilgi, kamēr tā dalībnieki dzīvo tajā, balstoties tā brīža noteikumos. Vietumis neiztrūkstoša ir neērtības sajūta: taču to rada ne jau šī pretrunīgi vērtētā cilvēka liktenis, bet gan neizbēgamā sajūta par to, ka pakausī elso nāve. Tā ir ainu kolāža, kuras fragmentārisms sekmē izrādes drumstalošanos un temporitma problēmas. JRT izrāde labi parāda, ka arī pret pašu ārprātīgāko absurdu var izturēties distancēti un ar humora izjūtu. Выкидывает туалетную бумагу с калом не в ведро, а в сторону охраны. Turpretī semiotiķis Rolāns Barts apgalvo, ka cilvēku attiecības ar mītu veidojas uz derīguma, nevis uz patiesības pamata: katra mīta nobriešanai nepieciešams arī savas mikroklimats. Tikpat absurdas ir uz skatuves redzamās cilvēkattiecības. Velkot paralēles ar mūsdienu zinātni, laikam atviegloti jānoelšas, ka šobrīd pautu pārstādīšanas un dižgaru augšāmcelšanas ideja nevienu neinteresē. Tādā veidā ļoti tieši rodas asociācijas ar konstruktīvismu, ekspresionismu, kubismu un citiem "ismiem", kas gana jaudīgi izpaudās arī Krievijā. "Товарищ латыш, товарищ латыш!", - обращается к одному из них санитар. To Ulda Tīrona izrāde pasaka nepārprotami – Ļeņins joprojām ir dzīvs, gan Krievijā, gan Latvijā. Bērnu enerģiski izkliegtajās cildinošajās deklamācijās, kuru tonis pazīstams tiem, kas redzējuši vai paši piedalījušies pionieru sasauksmēs, citu starpā atskan diženo "vectētiņu" zaimojošas rindas. Par Ulda Tīrona izrādi "Pēdējā Ļeņina eglīte" Jaunajā Rīgas teātrī Uldis Tīrons – žurnāla "Rīgas Laiks" redaktors, divu filmu un divu Austrumu kultūrai un reliģiskajām praksēm veltītu grāmatu autors – iestudējis savu otro teātra izrādi: "Pēdējā Ļeņina eglīte". Bet galvenais, protams, ir jautājums, kādēļ gan Ļeņinu viņa laikabiedri gribēja atdzīvināt, padarīt mūžīgu. В исполнении нынешнего Ленина эта грибная байка смахивает на настоящее сумасшествие. Kā apliecinājumu tam, ka vēsture nekad nebūs viennozīmīga. Bez pārspīlējuma var teikt, ka Vilis Daudziņš paralizētā Ļeņina lomā radījis aktiermākslas šedevru.

Sevastova Melburnā nopelna tikšanos ar bijušo čempioni.

. За простотой названия "Последняя ёлочка Ленина" на самом деле скрывается чрезвычайно глубокий смысл – так объясняли  прессе режиссер Улдис Тиронс и исполнитель главной роли Вилис Даудзиньш. Daudziņš nospēlē no orbītas izgājušu izcilu prātu, kurš raustās konvulsijās, juceklīgā apziņas plūsmā līdz ar ķermeņa izdalījumiem izsviezdams savu agrāko runu un rakstu fragmentus. Ekspresionisti, atkarībā no rīcības programmas, viscilvēces transformēšanā izstrādāja trīs virzienus – mesiānisko, sociālkritisko, mistisko. Pieļauju, pat ja tā nav, ka atradumi nenoskaidrotajos arhīvos ir vēl viena, paša Tīrona radīta mistifikācija daudzo "ļeņiniānas" mistifikāciju skaitā. Ленин уже лежит в хрустальном гробу в Мавзолее, и верные латышские стрелки встают с ними в почетный караул. Tā skan arī izrādes karnevāliskā daļa. Es ļoti, ļoti ceru, ka vispasaules revolūcija, par ko sapņoja Ļeņins, nekad nenotiks un komunisma rēgs. И вот тут начинается Вечность. Visa oktobrēnu būšana bija rituāls, kam vajadzēja vienot, lai mūs padarītu vienādus pēc proletariāta ģīmja un līdzības.. Drīzāk tā ir konfrontācija ar pagātni, brīžiem ļoti smieklīga. Второй раз елочки появляются в самом финале. Vairākkārt Ļeņins dodas uz skapi kā uz ateju. А вот переходное состояние - это нечто, сходное с чем-то непонятным, загадочным, подсознательным, то, что весьма похоже именно на предсмертный бред, в котором вдруг появляются дети с игрушками и барабанами, чтобы отпраздновать с Ильичом его последний Новый год. Мозг, который по оценке врачей, вскрывавших тело вождя, был не столько предметом анатомии, сколько архитектуры, оказался катастрофически поврежден несколькими инсультами. Его под "нечеловеческую музыку" "Лунной сонаты" Бетховена так и уложат, с протянутой дланью, на помост - и мы не поймем, перед нами еще живой человек или уже труп. В общем, с ней трудно не согласиться - в том смысле, что вождь мирового пролетариата действительно уходил в бреду. Bez visa cita Ļeņina nāves gads taču sakrīt ar šī modernisma virziena vēlīno fāzi. Tāpēc pirmais paldies radošajai grupai par impulsu doties aizraujošā vēstures, pēcāk - arī mākslas piedzīvojumā. Šis Ļeņins, kura vaibstus, harismu un plastiku vienlaikus ar visiem grēku darbiem meistarīgi "uzģērbis" aktieris Vilis Daudziņš, uz skatuves ir starppasaulē: ar vienu kāju pie dzīvajiem, ar otru jau mauzoleja stikla zārkā. Pašam Ļeņinam uz acīm maskas vietā plīvo sarkanais kaklauts, spilgti izkliedzot to aklumu, kas šo cilvēku pavadījis viņa dzīves laikā, zemes dzīves izskaņā papildinot to ar runasspēju zaudēšanu, no troņa pārceļot uz ateju, bet pēcāk jau uz melno kubu. Turklāt šo karnevālu pavada duāli smiekli: pārspīlētajā līksmībā izskan arī izsmējība. И за всем этим - недремлющие очи охранников, подглядывающих из всех углов. Aizdevuma pieteikums LatCredit. Daudziņa varoņa balsī skan neticības, apjukuma intonācijas, kvēla vēlēšanās atrast kaut vienu neapšaubītu argumentu sava varoņa cilvēcībai. Izrādes sākumā Ļeņins iznāk no skapja kā tāds vēstures "skelets", kurš līdz šim bijis noslēpts. Īsta "melnā kaste" jau ir arī Ļeņins. Rodas jautājumi, par kādiem arhīviem ir runa un kāpēc vēsturnieks unikālo materiālu izrakstījis tikai daļēji, lai arī tas varētu sacelt savā ziņā pat starptautisku sensāciju. Cilvēki viņu neuztver kā politisku darbinieku - cilvēku, ar kuru strīdēties. Они поют частушки, например: "Едет Ленин на свинье, а Троцкий на собаке, латыши-дураки подумали - казаки!" А потом устраивают над вождем настоящий Страшный Суд. Bet pats galvenais iekšējo smieklu cēlonis manā gadījumā laikam ir dziļais, pat fiziskais gandarījums nepilnas divas stundas būt kopā ar māksliniekiem, kas atmasko melus. Interesants vēsturiskais tūrisms savā ziņā ir arī "Pēdējā Ļeņina eglīte". Tas bija autoritātes un līdzšinējās pārliecības giljotinējošs laiks, un es līdz šim brīdim nespēju saprast, kā no šīs juku jukām informācijas piedzima jauna sabiedrība. Skatuves iekārtojums piedāvā daudzus simbolus, kas iekustina gan vēsturisko atmiņu, gan rosina meklēt asociācijas ar šo laiku notikumiem. Abos gadījumos kontrasts starp saturu un formu jeb intonāciju rada komisku efektu un ir ideāla groteskas izpausme, jo savieno pretstatus. Tāpēc domāju, ka Ulda Tīrona izrādes mērķauditorija ir tie, kuri ar šo elkdievību ir nodarbojušies, kaut tikai formāli izpildot rituālus – ar nozīmīti pie sirds, ar kaklautu, bungām, pionieru līnijām u.tml. Kā ekspresionisti, tā komunisti bija apsēsti ar pasaules pārveidošanas, respektīvi, tās iz- vai uz-labošanas idejām. Koncentrētāk tas izpaužas nosacīti otrajā, Ļeņina pēcnāves daļā. Visu aktieru profesionāli kalkulētie žesti un mīmika, rūpīgi izsvērtie intonācijas un vārda kontrasti, dziesmas un dejas sašķeļ ierastos stereotipus un ļauj režisoram sagrupēt tos citādās kombinācijās, veidojot piesātinātu izrādes semantisko lauku. Ekspresionisma ietekme konstatējama ne tikai izrādes vizuālajā tēlā, bet arī tās idejiskajā līmenī, tāpēc to dienu cilvēku saskatīšanās ar mums nav formāla vai tikai komiska. Поначалу в зале был местами слышен смех, затем публика внимала молча. Taču viņa tēlojums neraisa pretīguma iespaidu, kādu varētu radīt pašmērķīga kroplības demonstrācija. По сравнению с "Тельцом" произведение Тиронса не просто жесткое, а жестокое. Божеством он становится уже при жизни. Klīniski precīzi, līdz vissīkākajai naturālistiskajai detaļai aktieris atdarina triekas ķerta cilvēka, kam paralizēta ķermeņa labā puse, pārvietošanos un spazmatiskās pūles kaut ko pateikt, lai arī slimība pilnīgi paralizējusi runas spējas. Ar kreiso roku zvetē ļengano labo, nesekmīgi pūlēdamies to atdzīvināt.Karnevāla estētika. Analoģija pārlieku skaidra, tā ir vecē Eiropa, kuras inteliģence ar marksisma-ļeņinisma idejām saņēmusi jaunu ideju lādiņu.

Ātrais kredīts 1500 eiro uz 30 dienām. Tīrona iestudējumā gan par Vladimira Iļjiča lielajām idejām un sapņiem netiek daudz runāts. Skaidrākais vārds ir – "opā", kas izteikts pārsteigumu izsakošā intonācijā, kā bērnam, iesēžoties peļķē. Действие начинается с выстрела. Вся семерка не просто фанатично верит в идеи Ленина, но просто-таки по-человечески любовно относится к нему. Taču izrāde pat ar visu fantasmagoriju liek lūkoties pēc šī reālā, pasaules vēstures piedzīvotā, nenostājoties nevienā pusē, bet paliekot pašam sevī. Saules puteklīšu pantokrators" autoru. Atdzīvinājis tādā Stīvena Kinga garā, ar baisiem zombija smiekliņiem un noslēpumaini nesaprotamu valodu. Vilis Daudziņš derviša svārkos kā prusaks uzrāpjas "eglītes" smailē un izskatās neizskatāmi noguris no savas iebalzamētās nemirstības. Bet tas viss mainās brīdī, kad no baltā skapja/tualetes izsteberē - pārvērtis to par žilbinošu horeogrāfisku priekšnesumu - Viļa Daudziņa Ļeņins. Šo cepumu pagatavošana ir ļoti vienkārša un rezultāts neliks vilties. Ja uz JRT dodas pirmo reizi, ieteicams atvēlēt stundiņu papildu laika, jo šajā Miera ielas posmā ir daudz stilīgu, romantisku kafejnīcu. Tiek apspriests konkrēts eksperiments - ja vecam aunam pārstāda jauna aunēna pautus, šis sāk spriņģot. Piemēram, viņš met māsai ar čībām un smejas, it kā lai izaicinātu to uz kādu spēli.

Dzīvot ir interesanti! | eLiesma

. Interesanti vaidi, kā ietaupīt naudu krājkontam. Ne velti finālā sarunājas divi latviešu strēlnieki – mauzoleja sargi: Ivara Krasta Gabaliņš un Toma Veličko Pizāns. Saruna atklāj Tīrona mērķtiecīgo pētniecisko interesi par Ļeņinu, intervijas informācija papildina iestudējumu, paskaidrojot atsevišķas izrādes zīmes. Pirmajā iestudējumā viņu zināmā mērā pievīla tieši režisoriskas prasmes, bet šoreiz viņš ir pārspējis daudzu mūsu profesionāļu pieticīgos centienus. Baidos, ka tās abas diez vai tolaik lasīju. Pie nosacījuma, ja neesam gatavi uzlikt sev kādu ezopisku masku un ritmiski iesoļot priekšstatu, nevis kritiskas domāšanas telpā. It kā mūsu priekšā būtu novietots krāsains un kustīgs rentgena uzņēmums: no ārpuses skaistas formas, bet iekšā redzams skelets. Tiesa, brits neko nemin par trakajiem sanitāriem, vadoņa urinēšanas un izkārnīšanās specifiku, kam uzvedumā ierādīta liela vieta.Ekspresionisma stilizācija. Мы постоянно слышим какие-то выстрелы за кулисами - и не до конца ясно, это стреляют в Горках или же это ужасными выстрелами отдается в больном мозгу треск половиц паркета. Šajā izrādē, piemēram, Maļeviča "Melnais kvadrāts" multiplicējies daudzos melnos kubos, kas izrādē tiek nepārtraukti apspēlēti

Comentarios